חשבון אינפינטסימלי 2 - האוניברסיטה העברית

חשבון אינפנטסימלי II מתבסס על העקרונות שהוצגו בחשבון אינפנטסימלי I ועוסק במושגים מתקדמים יותר כמו חשבון רב-משתנים, חשבון וקטור ונגזרות חלקיות. זה חיוני להבנת תופעות בתחומים כמו פיזיקה, הנדסה וכלכלה.
מרצה: מיכאל לוינוב
מחיר: 420.00
244 שיעורים
89 שעות 23 דקות
רוצים לראות מה יש בקורס?
התרשמות חינם
סילבוס - מה לומדים בקורס?
פרק 1 - הנגזרת - עבודה לפי הגדרה
שיעורים : 14
סה״כ : 3 שעות 13 דקות
  • הקדמה - דיון על הגדרת הנגזרת בדיון הזה נמחיש את מושג הנגזרת ונדגים אותו על פונקציות פשוטות
    24 דקות
  • תרגיל 1 - דיון טכני סביב מושג הנגזרת ובדיקה לפי הגדרה
    24 דקות
  • תרגיל 2 - תרגיל טכני ובו אנחנו בודקים גזירות ורציפות בנקודות
    15 דקות
  • תרגיל 3 - דיון טכני סביב מושג הנגזרת ובדיקה לפי הגדרה
    15 דקות
  • תרגיל 4 - דיון טכני סביב מושג הנגזרת ובדיקה לפי הגדרה
    19 דקות
  • תרגיל 5 - תרגיל טכני ובו אנחנו דנים בגזירות ורציפות של פונקציה "מוזרה"
    19 דקות
  • תרגיל 6 שאלה בסגנון - הוכח הפרך בדיקת קיום נגזרת בנקודה לפי הגדרה ומשני הצדדים
    7 דקות
  • תרגיל 7 - תרגיל תאורטי העוסק בהגדרת הנגזרת ביחד עם פונקציה זוגית
    3 דקות
  • תרגיל 8 - תרגול תאורטי - שאלת הוכחה ושימוש בהגדרת הנגזרת
    7 דקות
  • תרגיל 9 - תרגיל תאורטי העוסק בהגדרת הנגזרת - הגדרת הגבול ותכונה מיוחדת של אי-שוויון המשולש
    10 דקות
  • תרגיל 10 - תרגיל תאורטי העוסק בהגדרה לנגזרת וטענת אם ורק אם ודיון על הרכבה
    19 דקות
  • תרגיל 11 - תרגיל תאורטי העוסק בהגדרת הנגזרת בנקודה וערך מוחלט
    12 דקות
  • תרגיל 12 - האם קיימת פונקציה שהנגזרת שלה היא... עבודה עם סדרות והגדרת הנגזרת
    8 דקות
  • תרגיל 13 - עבור אילו פרמטרים הפונקציה גזירה ב- R
    10 דקות
פרק 2 - דיון מעמיק בנגזרת - קיצון, מונוטוניות, פרמה, רול, לגרנז׳, דארבו ולופיטל
שיעורים : 44
סה״כ : 10 שעות 31 דקות
  • הקדמה - מקסימום ומינימום מקומי מה זה מינימום מקומי- מקסימום מקומי אל מול נקודות קצה
    14 דקות
  • תרגיל 1 - תרגיל העוסק בנקודות קצה ובמונוטוניות
    11 דקות
  • משפט פרמה נוכיח את משפט פרמה
    13 דקות
  • תרגיל 2 - תרגיל תאורטי העוסק במשפט פרמה כדי להוכיח שנגזרת מתאפסת בנקודה פנימית בקטע
    14 דקות
  • תרגיל 3 - שימוש בטענה השוללת (רמז!!!) את משפט פרמה ובמשמעות של נגזרת שלא מתאפסת בכדי למצוא שורשים לפונקציה
    15 דקות
  • הוכחת משפט רול דיון אינטואיטיבי סביב הרעיון מאחורי רול והוכחה בשלבים
    14 דקות
  • תרגיל 4 - שימוש במשפט רול כדי למצוא כמה פעמים פונקציה מקבלת ערך בקטע דגש מיוחד על "הבנת הנקרא"
    12 דקות
  • תרגיל 5 - שימוש במשפט רול כדי להסביר כמה שורשים יש לכל היותר - שימו לב לחזקה - איך משפיעה חזקה זוגית וחזקה אי-זוגית?
    21 דקות
  • תרגיל 6 - שימוש במשפט רול כדי להסביר כמה שורשים יש לכל היותר - שימו לב לחזקה - איך משפיעה חזקה זוגית וחזקה אי-זוגית?
    11 דקות
  • הערך הממוצע של לגרנז' - נוכיח את הערך הממוצע של לגרנז' ונשתמש ברול ובפונקציה הפרשית לשם כך
    11 דקות
  • תרגיל 7 - נוכיח את שאלות 8ו-9 מפרק 8 - שילוב של שתי השאלות האלו נותן לנו כלי חשוב נוסף העוסק בדיון סביב רציפות במידה שווה
    20 דקות
  • תרגיל 8 - רציפות במידה שווה ע"י שאלה 9 - נגזרת חסומה
    24 דקות
  • תרגיל 9 - רציפות במידה שווה ע"י שאלה 9 - ניגזרת חסומה
    14 דקות
  • תרגיל 10 - פונקציה שאיננה רציפה במידה שווה - ע"י הגדרה ומשפט הערך הממוצע של לגרנז' - טכניקה מוכרת רק הפעם נעזרים בלגרנז'
    16 דקות
  • תרגיל 11 - תרגיל תרואטי ויחסית קל ובו "נמחצה" קטע כדי להפעיל את הערך הממוצע של לגרנז'
    7 דקות
  • הוכחת משפט 8.7 משפט שבעזרתו נוכל להוכיח כי פונקציה קבועה בקטע סגור
    9 דקות
  • הוכחת משפט 8.8 מעזר במשפט 8.7 כדי להוכיח את משפט 8.8 וכך נקבל כלי שעוזר לבדוק האם פונקציה קבועה בכל סוג של קטע
    9 דקות
  • תרגיל 12 - שימוש במשפט 8.8 וטכניקה להוכיח שפונקציה היא אי-זוגית
    7 דקות
  • תרגיל 13 - נשתמש בערך הממוצע של לגרנז' ונוכיח כי סדרה מתכנסת במובן הרחב - תרגיל עם הרבה שלבים ודיון שחוזר לפרק 3
    19 דקות
  • תרגיל 14 - שימוש קלאסי וטכני בלגראנז' - לרוב נמצא בשאלות הוכח הפרך
    11 דקות
  • משפט 8.17 נוכיח את משפט 8.17 כדי לקבל מונוטוניות ע"י הנגזרת
    7 דקות
  • תרגיל 25 מהספר - תרגיל זה יעזור לנו להסיק על מונוטוניות בקטע סגור ממונוטוניות בקטע הפתוח שלא מכיל את הקצוות ויעזור לנו להוכיח את משפט 8.18 מיד אחריו
    15 דקות
  • משפט 8.18 משפט שמכליל את 8.17 ומאפשר לנו להסיק על מונוטוניות בקטע שלם (כלומר כולל הקצוות) ולא רק בפנים הקטע - נעזרים כמובן במשפט 8.17 ובשאלה 25 שהוכחנו לפני כן
    6 דקות
  • תרגיל 15 - תרגיל מיוחד העוסק בהשוואה של מיתר( קו ישר) ופונקציה שניפגשים בנקודות הקצה. הרבה שלבים ודיון מורכב - לבוא רעננים!
    19 דקות
  • תרגיל 16 - הסקת מסקנה על ניגזרת מהנגזרת השניה כדי לוודא שהיא עולה ושימוש בהנחת השלילה
    24 דקות
  • תרגיל 17 - תרגיל ארוך שכל סעיף בו משתמש בסעיף שלפניו. שימוש מיוחד בערך הממוצע של לגרנז' וטכניקות עבודה "מגניבות". בסוף נוכיח קיום גבול באופן מיוחד - ממליץ לנסות כמה שאפשר לבד
    33 דקות
  • תרגיל 18 - איך נמנע מיישום לא נכון של משפט פרמה ותחומי עליה וירידה בשתי דרכים שונות (אחת מהן ע"י נגזרת שנייה) כדי למצוא נקודות קיצון.
    13 דקות
  • הערך הממוצע המוכלל - הוכחה הוכחה לערך הממוצע המוכלל של קושי
    10 דקות
  • תרגיל 19 - שימוש פשוט וקלאסי בערך הממוצע המוכלל
    7 דקות
  • תרגיל 20 - שימוש פשוט וקלאסי בערך הממוצע המוכלל
    12 דקות
  • משפט דארבו - נוכיח את משפט דארבו (8.10) ונשים לב לרעיון היפה בהוכחה - נשתמש בהגדרת הנגזרת עבור פונקציה הפרשית שנבנה. הפונקציה ההפרשית היא בנייה קלאסית בכל הקשור לעבודה עם דארבו
    17 דקות
  • תרגיל 21 - יישום קלאסי של משפט דארבו - הטריק הוא להבין איזו פונקציה נגדיר כדי לקבל את הנגזרת הרצויה
    7 דקות
  • תרגיל 22 - יישום קלאסי של משפט דארבו - הטריק הוא להבין איזו פונקציה נגדיר כדי לקבל את הנגזרת הרצויה. נותנים דגש על נגזרת חד-צדדית.
    8 דקות
  • תרגיל 23 - יישום מיוחד מאוד לדארבו, ואם נדייק - איך מקבלים סתירה למשפט דארבו
    9 דקות
  • תרגיל 24 - האם קיימת פונקציה כך שהנגזרת שלה היא... משפט 8.12 המדבר על רציפות של הנגזרת
    8 דקות
  • תרגיל 25 - תרגיל טכני ובו נציג שיטות/טכניקות לשימוש בכלל לופיטל, שימו לב שצריך לנמק מדוע מותר להשתמש בכלל לופיטל לפני שמשתמשים בו!
    40 דקות
  • תרגיל 26 - נוכיח גזירות בנקודה ע"י הנגזרת וכמובן כלל לופיטל. מי שמנסה קודם לבד - היזהרו שלא להיגרר ל-"יותר מדי לופיטלים"
    7 דקות
  • תרגיל 27 - לא משווים פונקציות!!! מיני חקירה של פונקציה בדגש על תחומי עליה וירידה. רמז - נגזרת שנייה זו לא מילה גסה!
    10 דקות
  • תרגיל 28 - חוקרים פונקציה - תחומי עליה וירידה וסעיף נוסף ומעניין העוסק במחזוריות של פונקציה טריגונומטרית בקטעים מסויימים - שווה לנסות לבד קודם!
    34 דקות
  • תרגיל 29 - חקירה נוספת - שימו לב להבדל בין ניגזרת חיובית (למשל) לבין הטענה שהפונקציה עצמה חיובית או שלילית
    15 דקות
  • תרגיל 30 - תרגיל מיוחד העוסק בקמירות אך לא בבאופן ברור - שימוש נכון בלגרנז' וחלוקה נכונה של הקטע פותרת את הבעיה
    11 דקות
  • תרגיל 31 המשך לתרגיל 30 - שימוש איכותי בהנחת השלילה וערך הממוצע של לגרנזז' יוביל לפתרון איכותי
    11 דקות
  • תרגיל 32 - תרגיל מיוחד העוסק בשימוש נכון בלגרנז, ובהגדרת הגבול בשאיפה לאינסוף - שימו דגש על האופן שבו משתמשים בהגדרת הגבול בכדי להוכיח גבול אחר
    14 דקות
  • תרגיל 33 - חקירה מלאה של פונקציה עד לשרטוט גרף
    22 דקות
פרק 3.1 - האינטגרל - תאוריה - האינטגרל המסויים
שיעורים : 42
סה״כ : 13 שעות 13 דקות
  • שיעור 1 - סכום עליון וסכום תחתון הכרות ראשונית עם המושגים - סכום עליון וסכום תחתון
    29 דקות
  • שיעור 2 - משפט וזוג טענות בדרך להגדרת האינטגרל נוכיח משפט ושתי טענות שיעזרו לנו להגדיר את האינטגרל
    45 דקות
  • שיעור 3 - אינטגרל תחתון ואינטגרל עליון הכרות עם ההגדרות עבור אינטגרל תחתון ועליון והוכחת משפט חשוב
    13 דקות
  • שיעור 4 - תרגיל פשוט להמחשה נפתור תרגיל פשוט בכדי להבין את הרעיון של ההגדרות עד עכשיו
    25 דקות
  • שיעור 5 - למה שימושית ומשפט מרכזי הכרה והוכחה של משפט ולמה שימושיים מאוד
    24 דקות
  • שיעור 6 - יישום הלמה השימושית וחישוב אינטגרל בדרך מעניינת ניישם את הלמה שלמדנו ונחשב אינטגרל ע"י משפט מאוד איכותי
    28 דקות
  • שיעור 7 - פונקציה קדומה נגדיר את הרעיון מאחורי הקדומה ונתרגל
    11 דקות
  • שיעור 8 - הנוסחה היסודית נכיר את הנוסחה היסודית ונוכיח אותה
    23 דקות
  • שיעור 9 - הנוסחה היסודית - המחשה אחרי שהבנו מה היא הנוסחה היסודית - נמחיש את השימוש בה
    12 דקות
  • שיעור 10 - תרגיל 1: ניישם בתרגיל איכותי את ההגדרה שרכשנו
    22 דקות
  • שיעור 11 - פונקציה רציפה ואינטגרביליות: תכונה מאוד חשובה של פונקציות רציפות
    17 דקות
  • שיעור 12 - שאלה חשובה שצריך להכיר שתשמש אותנו הלאה וכמובן שניישם אותה
    38 דקות
  • שיעור 13 - אדיטיביות: הוכחה
    47 דקות
  • שיעור 14 - תרגיל 2: יישום תכונת האדיטיביות
    20 דקות
  • שיעור 15 - שאלה חשובה שצריך להכיר שתשמש אותנו הלאה והוכחה
    11 דקות
  • שיעור 16 - עוד שאלה חשובה שצריך שתשמש אותנו הלאה וכמובן שניישם אותה
    27 דקות
  • שיעור 17 - למה חשובה שנכיר ונוכיח
    7 דקות
  • שיעור 18 - תרגיל 3: ניישם את הלמה שהכרנו
    20 דקות
  • שיעור 19 - תרגיל 4: יישום הלמה שהגרנו ודיון על קדומה
    10 דקות
  • שיעור 20 - תרגיל 5: הנוסחה היסודית והפונקציה הקדומה
    32 דקות
  • שיעור 21 - תרגיל 6: ניישם את מה שלמנו עד עכשיו - לא פשוט בכלל
    33 דקות
  • שיעור 22 - תרגיל 7: דיריכלה ואינטגרביליות
    7 דקות
  • שיעור 23 - דיון על מונוטוניות האינטגרל המסויים וזוג שאלות חשובות שחייבים להכיר ולאהוב
    24 דקות
  • שיעור 24 - תרגיל 8: ניישם את מה שלמדנו
    12 דקות
  • שיעור 25 - תרגיל 9: רציפות במידה שווה ואינטגרל
    16 דקות
  • שיעור 26 - תרגיל 10: מונוטוניות ואדיטיביות
    13 דקות
  • שיעור 27 - תרגיל 11: תרגיל לא פשוט + מונוטוניות ואדיטיביות
    23 דקות
  • שיעור 28 - תרגיל 12: יישום מעניין של מונוטוניות
    10 דקות
  • שיעור 29 - תרגיל 13: יישום נוסף למונוטוניות
    9 דקות
  • שיעור 30 - הערך הממוצע: הוכחה ועוד שאלה חשובה
    9 דקות
  • שיעור 31 - תרגיל 14: ניישם את הערך הממוצע
    26 דקות
  • שיעור 32 - האינטגרל הבלתי מסויים: הגדרה + משפט שישמש אותנו בהמשך
    31 דקות
  • שיעור 33 - תרגיל 15: יישום ההגדרה והמשפט שהגיע לצידה
    12 דקות
  • שיעור 34 - תרגיל 16: יישום ההגדרה והמשפט שהגיע לצידה
    11 דקות
  • שיעור 35 - המשפט היסודי: נוכיח אותו + נכיר טריק מיוחד מאוד
    19 דקות
  • שיעור 36 - תרגיל 17: שאלה חשובה שצריך להכיר כדי להצליח בחיים!
    7 דקות
  • שיעור 37 - תרגיל 18: מונוטוניות והמשפט היסודי
    11 דקות
  • שיעור 38 - תרגיל 19 - יישום נוסף למשפט היסודי
    8 דקות
  • שיעור 39 - תרגיל 20: פונקציה קדומה והמשפט היסודי - כלל השרשרת????
    8 דקות
  • שיעור 40 - תרגיל 21: זה בעצם "סוג של" הכללה לתרגיל הקודם - תנסו את כוחם בלעדי!
    8 דקות
  • שיעור 41 - תרגיל 22: תרגיל ממש לא פשוט - דיון על גזירות - תוודאו שאתם יודעים להוכיח לבד
    26 דקות
  • שיעור 42 - תרגיל 23: פונקציה קדומה והמשפט היסודי - כלל השרשרת ויש גם פרמטר
    11 דקות
פרק 3.2 - אינטגרל רימן
שיעורים : 7
סה״כ : 1 שעות 43 דקות
  • שיעור 1 - הכרות עם סכום רימן: דיון בנושא אינטגרל רימן ואינטואיציה
    20 דקות
  • שיעור 2 - מסקנה מרכזית: הגדרות נוספות עבור אינטגרביליות לפי רימן ונוכיח מסקנה מרכזית ושימושית מאוד לחישובי סדרות
    27 דקות
  • שיעור 3 - תרגיל 1: יישום המסקנה המרכזית
    12 דקות
  • שיעור 4 - תרגיל 2: יישום המסקנה המרכזית
    11 דקות
  • שיעור 5 - תרגיל 3: יישום המסקנה המרכזית
    6 דקות
  • שיעור 6 - תרגיל 4: יישום המסקנה המרכזית
    13 דקות
  • שיעור 7 - תרגיל 5: שימוש בסכומי רימן - יצירת סידרה - מציאת אינטגרל ע"י גבול הסדרה
    15 דקות
פרק 4 - שיטות אינטגרציה
שיעורים : 19
סה״כ : 2 שעות 54 דקות
  • שיעור 1 - הכרות עם אינטגרציה בחלקים ויישום פשוט
    11 דקות
  • שיעור 2 - תרגיל 1: נתרגל אינטגרציה בחלקים
    6 דקות
  • שיעור 3 - תרגיל 2: תרגול אינטגרציה בחלקים ותכונה איכותית של הלוגריתם הטבעי
    8 דקות
  • שיעור 4 - תרגיל 3: נכיר ונתרגל את שיטת ההצבה
    14 דקות
  • שיעור 5 - תרגיל 4: נתרגל את שיטת ההצבה
    8 דקות
  • שיעור 6 - תרגיל 5: אינטגרציה בחלקים ושיטת ההצבה עוד קצת תרגול
    8 דקות
  • שיעור 7 - תרגיל 6: אינטגרציה בחלקים ושיטת ההצבה ו- arcsin
    4 דקות
  • שיעור 8 - תרגיל 7: אינטגרציה וחילוק פולינומים מקרה פשוט + טריק נחמד ושימושי מאוד
    5 דקות
  • שיעור 9 - אינטגרציה של פונקציות רציונליות: נכיר איך עושים אינטגרציה למנה של פולינומים ונמחיש על ידי תרגיל פשוט
    13 דקות
  • שיעור 10 - תרגיל 8: אינטגרציה של פונקציות רציונליות
    6 דקות
  • שיעור 11 - תרגיל 9: אינטגרציה של פונקציות רציונליות
    12 דקות
  • שיעור 12 - אינטגרציה בחלקים עם גבולות אינטגרציה - קטע מוגדר
    15 דקות
  • שיעור 13 - תרגיל 10: פונקציה מעריכית - עבודה עם חזקות
    7 דקות
  • שיעור 14 - תרגיל 11: נכיר תכונה טריגונומטרית חשובה של פונקציית (tan(x
    13 דקות
  • שיעור 15 - תרגיל 12: הצבה מעניינת
    8 דקות
  • שיעור 16 - פונקציה אי-זוגית: תכונה חשובה
    6 דקות
  • שיעור 17 - תרגיל 13: פונקציה אי-זוגית ניישם את הנלמד
    5 דקות
  • שיעור 18 - תרגיל 14: פונקציה אי-זוגית אך הפעם נוסיף פרמטר לדיון
    10 דקות
  • שיעור 19: תרגיל 15: שאלה מאתגרת שמומלץ לנסות לבד
    15 דקות
פרק 5 - האינטגרל המוכלל (מבחני התכנסות ואינטגרבליות בהחלט)
שיעורים : 25
סה״כ : 7 שעות 18 דקות
  • שיעור 1 - מבוא ואינטואיציה: התכנסות של פונקציות "מתפוצצות וקטע איסופי״
    14 דקות
  • שיעור 2 - פונקציה חסומה בקטע חסום לפני שמתחילים: "נטפל" בפונקציה "סבבה" בקטע לא סגור
    14 דקות
  • שיעור 3 - פונקציה לא חסומה בקטע חסום: נכיר את ההגדרה וניישם אותה
    13 דקות
  • שיעור 4 - תרגול בסיסי: פונקציה לא חסומה בקטע חסום
    20 דקות
  • שיעור 5 - חלוקה לקטעים: נבין מתי מותר לחלק לקטעים פונקציות "בעיתיות" ונתרגל את ההגדרה
    10 דקות
  • שיעור 6 - נכיר את מבחן ההשוואה הראשון וניישם אותו ביחד עם למה מרכזית
    14 דקות
  • שיעור 7 - למה מרכזית ומבחן השוואה הגרסה הגבולית
    18 דקות
  • שיעור 8 - כל מבחני ההשוואה: תרגול נוסף של מבחני ההשוואה
    21 דקות
  • שיעור 9 - תרגיל 1: מבחן ההתכנסות הגבולי ועבודה עם פרמטרים
    24 דקות
  • שיעור 10 - תרגיל 2: מבחן ההתכנסות הגבולי ועבודה עם פרמטרים
    15 דקות
  • שיעור 11 - תרגיל 3: מבחן ההתכנסות הגבולי ועבודה עם פרמטרים
    13 דקות
  • שיעור 12 - אינטגרביליות בקטע לא חסום: נכיר את ההגדרה וניישם אותה "בפשטות"
    5 דקות
  • שיעור 13 - אינטגרביליות בקטע לא חסום: תרגול נוסף עבור ההגדרה
    9 דקות
  • שיעור 14 - מבחני התכנסות בקטע לא חסום: נכיר את המבחנים ונתרגל אותם
    46 דקות
  • שיעור 15 - תרגיל 4: מבחן ההתכנסות הגבולי ועבודה עם פרמטרים
    11 דקות
  • שיעור 16 - תרגיל 5: בחן ההתכנסות הגבולי ועבודה עם פרמטרים
    19 דקות
  • שיעור 17 - תרגיל 6: מבחן ההתכנסות הגבולי ועבודה עם פרמטרים
    22 דקות
  • שיעור 18 - נכיר ונוכיח את משפט דיריכלה - מומלץ בחום לנסות לבד
    18 דקות
  • שיעור 19 - תרגיל 7: ניישם את מבחן דיריכלה + סעיף 2 לא מיידי ולכן שווה בהחלט לנסות אותו לבד
    16 דקות
  • שיעור 20 - תרגיל 8: ניזכר מה היא אינטגרביליות בהחלט ונחקור
    49 דקות
  • שיעור 21 - תרגיל 9: חוקרים ונהנים - שימו לב שפונקציה מעריכית היא פונקציה "מתפוצצת"
    7 דקות
  • שיעור 22 - תרגיל 10: חוקרים ונהנים - אולי נחלק למקרים ואיזה הצבה מעניינת?
    12 דקות
  • שיעור 23 - תרגיל 11: יישום מבחן התכנסות - רק איזה נכון ליישם - למה צריך לשים לב!
    14 דקות
  • שיעור 24 - תרגיל 12: רעיון דומה לתרגיל 11 רק יש לשים לב למספר ניואנסים. מאוד מומלץ לנסות לבד ולראות אם שמים לב לדקויות
    9 דקות
  • שיעור 25 - תרגיל 13: בסעיף א' מוכחים טענה אינטואיטיבית אך חשובה מאוד ומיישמים אותה לסעיף ב'
    24 דקות
פרק 6 - פיתוחי טיילור ומקלורן והשארית
שיעורים : 21
סה״כ : 5 שעות 40 דקות
  • שיעור 1 - מבוא לפולינום מקלורן וטיילור: נמחיש מהו הפולינום אל מול הפונקציה ונבין את הרעיון של הקרוב - השארית עדיין לא פה
    30 דקות
  • שיעור 2 - מבוא לשארית: נמחיש את הרעיון של פולינום טיילור + שארית
    20 דקות
  • שיעור 3 - תרגיל 1: עבודה בסיסית עם פולינום טיילור ומקלורן
    14 דקות
  • שיעור 4 - תרגיל 2: חישוב קירוב בדיוק נדרש
    25 דקות
  • שיעור 5 - תרגיל 3: חישוב קירוב בדיוק נדרש
    11 דקות
  • שיעור 6 - תרגיל 4: חישוב קירוב בדיוק נדרש
    25 דקות
  • שיעור 7 - חישוב קירוב בדיוק נדרש ורעיון מגניב של גזירת אקספוננט
    24 דקות
  • שיעור 8 - הוכחת אי-שוויון עם פיתוח מתאים
    13 דקות
  • שיעור 9 - נחקור אי-שוויון בין פונקציות אך לא כמו שלמדנו באינפי 1
    14 דקות
  • שיעור 10 - תכונה מעניינת של שארית
    10 דקות
  • שיעור 11 - פיתוח פונקציה ועבודה דקדקנית עם שארית וה- "c הזה" (הנתונים פה לא נכונים ולכן התרגיל ״מתפקשש״ יעלה תיקון אבל הרעיון של העבודה פה הוא נכון ולכן יש לו עדיין ערך)
    10 דקות
  • שיעור 12 - פיתוח פולינום מקלורן עבור הפונקציה - נדרש נימוק מדויק! שימו לב למה לא נאמר במפורש!
    8 דקות
  • שיעור 13 – משפט השארית: נכיר את הרעיון של "דעיכה מהירה" ע"י משפט השארית
    16 דקות
  • שיעור 14 - ניישם את מה שלמדנו לגבי השארית כדי לחשב גבולות
    15 דקות
  • שיעור 15 - ניישם את מה שלמדנו לגבי השארית כדי לחשב גבולות וניזכה לפתח את tan(X)
    12 דקות
  • שיעור 16 - נזכה להשתמש בשארית אך הפעם בצורה קצת יותר כללית - "נרכז את כל החזקות הגבוהות יותר"
    14 דקות
  • שיעור 17 - נזכה להשתמש בשארית אך הפעם בצורה קצת יותר כללית - "נרכז את כל החזקות הגבוהות יותר"
    15 דקות
  • שיעור 18 - הפעם הגבול ידוע - מה הפרמטרים? שימו לב שלא מספיק לומר מה מתאים... צריך לומר מה אך ורק מתאים!
    20 דקות
  • שיעור 19 - אין הרבה מידע על g אבל כן יש מספיק לפיתוח - תנסו לבד קודם!
    8 דקות
  • שיעור 20 - מחשבים אינטגרל ומשתמשים בתכונה מאוד יפה של משפט השארית
    20 דקות
  • שיעור 21 - אי שוויון מול הנגזרת השנייה - רמז - צריך להציב נקוד מאוד מיוחדת - תנסו להבין מה הנקודה הזו בעצמכם
    15 דקות
פרק 7 - טורים - מבחני התכנסות וסוגי התכנסות
שיעורים : 37
סה״כ : 9 שעות 6 דקות
  • שיעור 1 - היכרות אינטואיטיבית עם הרעיון של הטור
    12 דקות
  • שיעור 2 - משהו פשוט כדי להתחיל להרגיש בנוח
    17 דקות
  • שיעור 3 - משהו "פחות פשוט" אבל עדיין מרגישים בנוח
    10 דקות
  • שיעור 4 - היכרות עם מבחן קושי להתכנסות טורים ותרגול פשוט
    27 דקות
  • שיעור 5 - נתרגל את מבחן קושי
    8 דקות
  • שיעור 6 - נכיר משפטים והגדרות (ונוכיח) שילוו אותנו בהמשך הדיון
    14 דקות
  • שיעור 7 - נכיר את מבחן ההשוואה ה- 1 ונתרגל אותו
    19 דקות
  • שיעור 8 -נתרגל את מבחן ההשוואה ה - 1
    22 דקות
  • שיעור 9 - דיון יותר תאורטי - הגדרת הגבול כרמז
    9 דקות
  • שיעור 10 - האם הטור מתבדר? האם מתכנס? קצת אינטואיציה
    6 דקות
  • שיעור 11 - עוד דיון תאורטי ויישום התנאי ההכרחי
    6 דקות
  • שיעור 12 – רמז: הרעיון הקודם יעזור לנו ומה זה בעצם התכנסות בהחלט?
    8 דקות
  • שיעור 13 - דיון לא פשוט - גבול תחתון. רמז - האם ישנו חסם תחתון?
    13 דקות
  • שיעור 14 – מבחן ההשוואה השני – הגבולי: נכיר ונוכיח
    10 דקות
  • שיעור 15 - ניישם את מבחן ההשוואה השני
    16 דקות
  • שיעור 16 - יישום תאורטי יותר למבחן ההשוואה ה-2
    7 דקות
  • שיעור 17 – נכיר את מבחן השורש של קושי ועוד 2 תוצאות מיידיות
    25 דקות
  • שיעור 18 - ניישם את מבחן השורש של קושי ואת ותוצאותיו
    17 דקות
  • שיעור 19 - תרגול מבחן השורש של קושי ופרמטר
    7 דקות
  • שיעור 20 - נכיר את המבחן של דאלמבר ושתי תוצאות שימושיות (אולי יותר?)
    22 דקות
  • שיעור 21 - תרגול מבחן המנה
    11 דקות
  • שיעור 22 - הכרת מבחן העיבוי ויישום
    29 דקות
  • שיעור 23 - נכיר את מבחן האינטגרל וניישם
    20 דקות
  • שיעור 24 – נכיר את לייבניץ ונתרגל
    17 דקות
  • שיעור 25 - תרגול של לייבניץ
    11 דקות
  • שיעור 26 - תרגול תאורטי ומעניין (לייבניץ כמובן)
    7 דקות
  • שיעור 27 - נכיר את דיריכלה ושאלות שעוזרות לו
    29 דקות
  • שיעור 28 - יישום מבחן דיריכלה וטורים חסומים
    10 דקות
  • שיעור 29 - מבחן דיריכלה וסדרה מוגדרת רקורסיבית
    16 דקות
  • שיעור 30 - נכיר את מבחן אבל
    5 דקות
  • שיעור 31 - ניישם את מבחן אבל
    9 דקות
  • שיעור 32 - התכנסות ופרמטר
    24 דקות
  • שיעור 33 - בודקים סוג התכנסות - בהחלט? בתנאי?
    20 דקות
  • שיעור 34 - בודקים סוג התכנסות - בהחלט? בתנאי?
    13 דקות
  • שיעור 35 - בודקים סוג התכנסות - בהחלט? בתנאי?
    23 דקות
  • שיעור 36 - בדיקת התכנסות
    14 דקות
  • שיעור 37 - דיון תאורטי על התכנסות
    12 דקות
פרק 8 - סדרות וטורים של פונקציות
שיעורים : 35
סה״כ : 9 שעות 45 דקות
  • שיעור 1 – מבוא: לאן פנינו מועדות
    10 דקות
  • שיעור 2 – המחשה להתכנסות: משהו פשוט כדי להתחיל להרגיש בנוח
    17 דקות
  • שיעור 3 – תרגול הגדרת התכנסות: משהו "פחות פשוט" אבל עדיין מרגישים בנוח
    26 דקות
  • שיעור 4 – התכנסות במ״ש: נכיר את ההגדרה להתכנסות במידה שווה ונמחיש
    22 דקות
  • שיעור 5 - תרגול התכנסות במ"ש
    37 דקות
  • שיעור 6 - התכנסות במ"ש - דיון יותר תאורטי
    10 דקות
  • שיעור 7 - נכיר למה שתעזור לנו להוכיח התכנסות במ"ש ושאלה חשובה להמשך
    23 דקות
  • שיעור 8 - יישום הלמה שלמדנו
    9 דקות
  • שיעור 9 - התכנסות במ"ש - עוד תרגול
    23 דקות
  • שיעור 10 - נחקור סכום ומכפלה של סדרות של פונקציות המתכנסות במידה שווה (וחסומות)
    25 דקות
  • שיעור 11 - הקשר בין סדרה של פונקציות רציפות לפונקציית גבול רציפה
    15 דקות
  • שיעור 12 - תרגול
    24 דקות
  • שיעור 13 - תרגול להתכנסות במ"ש של פונקציות רציפות
    7 דקות
  • שיעור 14 - תכונה מעניינת של התכנסות ונוגדת אינטואיציה
    18 דקות
  • שיעור 15 - מה זה טור פונקציות? מה היא התכנסות נקודתית? מה היא התכנסות במ"ש?
    17 דקות
  • שיעור 16 - תרגול התכנסות במ"ש של טורים
    9 דקות
  • שיעור 17 - תרגול התכנסות במ"ש של טורים
    12 דקות
  • שיעור 18 - נכיר את משפט דיני עבור סדרה של פונקציות ועבור טור של פונקציות
    13 דקות
  • שיעור 19 - נכיר את פועלו של מבחן קושי
    16 דקות
  • שיעור 20 - יישום מבחן קושי
    18 דקות
  • שיעור 21 - יישום מבחן קושי
    16 דקות
  • שיעור 22 – מבחן ויירשטראס: נכיר ונתרגל
    15 דקות
  • שיעור 23 - ניישם את מבחן ויירשטראס ורציפות
    15 דקות
  • שיעור 24 – אינטגרבליות של סדרת פונקציות ואינטגרציה איבר-איבר: היכרות עם שני המושגים
    24 דקות
  • שיעור 25 – גזירות של פונקציות וגזירות אביר-איבר: היכרות עם שני המושגים
    21 דקות
  • שיעור 26 - יישום אינטגרציה איבר- איבר
    14 דקות
  • שיעור 27 - יישום גזירה איבר-איבר
    21 דקות
  • שיעור 28 - יישום אינטגרציה איבר-איבר
    8 דקות
  • שיעור 29 - יישום גזירה איבר-איבר
    12 דקות
  • שיעור 30 – רדיוס התכנסות עבור טורי פונקציות: הכירות עם המושג ויישומו
    20 דקות
  • שיעור 31 - יישום רדיוס ההתכנסות
    6 דקות
  • שיעור 32 - יישום הרדיוס ההתכנסות וטכניקה "אינפאית"
    12 דקות
  • שיעור 33 - נכיר למה שתקל עלינו בחישוב רגיוס התכנסות וניישם אותה
    8 דקות
  • שיעור 34 - נכיר משפט מאוד חשוב ושאלה מרכזית שמאוד מומלצת כתרגול וכמובן ניישם את המשפט
    18 דקות
  • שיעור 35 - נוסיף את אבל כדי להבין מה קורה בקצה
    19 דקות
ידע קודם מומלץ
תיאור

חשבון אינפיניטסימלי 2 הוא ענף במתמטיקה העוסק בתכונות של פונקציות ובקצב השינוי שלהן. הוא מתבסס על המושגים והטכניקות שנלמדו בחשבון אינפיניטסימלי 1, ומציג מושגים חדשים כמו רצפים אינסופיים, אינטגרלים לא תקינים, הרחבות של טיילור ומקלורין, סדרות אינסופיות ורצפים וסדרות של פונקציות.
רצף אינסופי הוא רצף של מספרים שנמשך ללא הגבלת זמן. ניתן להגדיר רצפים אלו באופן רקורסיבי, או על ידי נוסחה המייצרת את מונחי הרצף. דוגמה אחת לרצף אינסופי הוא רצף פיבונאצ'י, כאשר כל איבר הוא סכום שני האיברים הקודמים.
אינטגרלים לא תקינים הם אינטגרלים שיש להם גבולות אינסופיים או בלתי מוגבלים של אינטגרציה. סוגים אלה של אינטגרלים דורשים טכניקות מיוחדות להערכת, כגון הערך העיקרי של Cauchy, או על ידי נטילת הגבול כאשר המחובר מתקרב לאינסוף.
הרחבות טיילור ומקלורין הן שיטות לקירוב פונקציה עם פולינום בדרגה נתונה. התרחבות טיילור היא הכללה של התרחבות מקלאורין, שהיא התרחבות טיילור של פונקציה סביב הנקודה 0. ניתן להשתמש בהרחבות אלו כדי לקירוב פונקציה סביב נקודה, וניתן להשתמש בהן כדי למצוא את הייצוג הסדרתי של פונקציה.
סדרות אינסופיות הן סכומים של מספר אינסופי של איברים. המונחים של הסדרה יכולים להיות קבועים, או שהם יכולים להיות פונקציה של האינדקס של המונח. ניתן להשתמש בהתנהגות של סדרות אינסופיות כדי לחקור את המאפיינים של פונקציות ורצפים.
רצפים וסדרות של פונקציות דומות לרצפים וסדרות של מספרים, אך הם עוסקים בפונקציות במקום זאת. ניתן להשתמש בסוגים אלה של רצפים וסדרות כדי להעריך פונקציה, או לחקור את המאפיינים של פונקציות ורצפים.
חשבון אינפיניטסימלי 2 הוא כלי רב עוצמה להבנה וניתוח של פונקציות ותכונותיהן. המושגים והטכניקות שהוצגו בקורס זה ניתנים ליישום על מגוון רחב של בעיות מתמטיות ומדעיות, והם חיוניים להמשך לימוד במתמטיקה, פיזיקה, הנדסה ותחומים אחרים.